Jump to content




Photo
- - - - -

125z


  • This topic is locked This topic is locked
3 replies to this topic

#1 keiii

keiii

    MIDSHIPMAN

  • M-Senior
  • 28 posts
0
Neutral
  • Gender:Male

Posted 14 August 2007 - 01:13 PM

aku nak mintak pendapat korang...

aku nak beli moto 125z...
so aku nak minta pendapat korang la....

sape2 yg tau psal moto jenis nie tlg bgtau
cam maner nak jaga moto nie ngan kebaikan n keburukan
moto nie...

dan cara nak bagi laju moto nie....

#2 PERDANA

PERDANA

    MIDSHIPMAN

  • M-Senior
  • 20 posts
0
Neutral

Posted 20 August 2007 - 04:26 PM

aku nak mintak pendapat korang...

aku nak beli moto 125z...
so aku nak minta pendapat korang la....

sape2 yg tau psal moto jenis nie tlg bgtau
cam maner nak jaga moto nie ngan kebaikan n keburukan
moto nie...

dan cara nak bagi laju moto nie....



huhuhuhuhuhu............... entah la bro penjagaan mcm niasa la...... minyak hitam..... kena jaga... guna yg ok punya la shell advace ker.... 2T pun pakai la yg bagus punya..... shell jugak ker.... lain2 mcm biasa la 125z memang ok takda masalah aku rasa dgn motor ni.... tapi kalau untuk jalan jauh tak pasti la pulak sbb dia ni katagori moto "cub" jugak la........ lagi 1 pasal tangki minyak dia kecik tu asyik nak kena isi minyak jer.............. tapi kalau ikut pilihan aku pakai *RXZ* lagi sedap la sesuai nak jalan jauh ke dekat ker......

#3 manlossi

manlossi

    ACT SUB LIEUTENANT

  • M-Active
  • 152 posts
0
Neutral
  • Gender:Male
  • Occupation:Tukang Ukor Buah Dado Pompuan

Posted 24 August 2007 - 09:57 AM

aku nak mintak pendapat korang...

aku nak beli moto 125z...
so aku nak minta pendapat korang la....

sape2 yg tau psal moto jenis nie tlg bgtau
cam maner nak jaga moto nie ngan kebaikan n keburukan
moto nie...

dan cara nak bagi laju moto nie....


1. ko guna minyak hitam "transoil" dari motul(minyak yang tak separa likat untuk kegunaan lasak)
2. ko guna 2t "marine"(rm15.00) dari penzoil(terbukti dengan kebersihan plug, head dan piston)
3. guna sporket 15-38 untuk pick-up dan top-speed
4. ko cuma setting untuk long distance

aku pernah guna semua ni.....
hasil yang aku dapat masa aku uji kat highway putrajaya... 1/2 trottle 175km/h
ni bukan citer dongeng......

#4 mat_joe

mat_joe

    MIDSHIPMAN

  • M-One
  • 43 posts
0
Neutral
  • Gender:Male
  • Status:Single
  • Occupation:student

Posted 29 August 2007 - 05:32 PM

Aku de byk pngalamn pasal motor 125z ni sebab aku da pakai nk dekat 4 tahun la........... Sedap tu sedap cuma minyak kuat sket la berbanding ngan motor yg 4 stroke yg xde clutch. Tp pick up sdap beb. Aku standard je pn da sdap tp kalo ko bikin lg la bertambah sdap. Kalo ko nk bikin pn, tgu la pas da abis pantang. Baru puas atii.......... hehe




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users